საწრეო მუშაობა,, Happy English"

ინგლისური ენის წრის მუშაობის პროგრამა

ინგლისური ენის წრის მუშაობის
პროგრამა
(2019 2020 სასწავლო წლის I სემესტრი)

ინგლისური ენის წრის მუშაობის
მიზანი და ამოცანები: მოსწავლეთა ცოდნის დონის ამაღლება სწავლების ოთხივე კომპონენტში. (წერა, კითხვა, ლაპარაკი მოსმენა)
* მოსწავლეთათვის დამატებითი ინფორმაციის მიწოდება
*მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება.
* ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბება
* მოსწავლეთა ინტერესის გაღვიება ენის სწავლების დროს და ახალი აქტივობების გამოყენება.
* მოსწავლეებში ისეთი უნარების გამომუშავება, როგორიცაა დამოუკიდებელი აზროვნება, ანალიზი და ნებისყოფა
*ინტერაქტიული სწავლების შეცნობა და მისადაგება.

წრის სახელწოდება:Happy English
წრის მუშაობის განრიგი:  სამშაბათი 
დრო:45წ
კლასი: 5 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 10 მოსწავლე
წრის ხელმძღვანელი: ინგლისური ენის პედაგოგი
                                       ნათია ჯავახიშვილი
ინგლისურიენისწრისმუშაობისთემატურ-კალენდარულიგეგმა
მე-5  კლასი
მოსწავლეთარაოდენობა - 10 მოსწავლე


თემა
მეთოდი
კლასის
ორგანიზაციის
ფორმა
სასწავლო რესურსი
რიცხვი
თვე
აქტივობის
ბოლოს მისაღეწევი შედეგი
1










2












3








4











5















6


















7










8














9


















10



ოჯახი
1. სიტყვების გამოყენება
2. ტექსტის მოსმენა
3. სურათის აღწერა
4. ოჯახის ხე (ნახატი)
5. წერა (სიტყვების ჩასმა)

მოგზაურობა
1. ზედსართავი სახელის გამოყენება
2. ამინდის პროგნოზი
3. მინი ფილმის ნახვა
4. კითხვების დასმა
5. სიმღერა "ამინდი"


წერითი სამუშაო
1. ნახატის მიხედვით სიტყვების ამორჩევა


2. აწმყო დროის გამოყენება


სურპრიზი
1. პარკში გასეირნება
2. სხვადასხვა აქტივობის გამოყენებით თამაში( მოქმედების გამომხატველი ზმნების გამოყენებით)
3. ოთახების აღწერა


ჩემი საყვარელი გმირი

1. ახალი სიტყვების ახსნა ბარათების საშუალებებით


2. მოსმენა (დიალოგი)

3. როლების განაწილება



რა მოგივიდა?
1. მარტივი დავალებები
*გაცილება
*თავის ტკივილი
* ყელის ტკივილი



2. ლექსი
"მინდა ვიყო ჯანმრთელი"
3. დიალოგის მოსმენა
4. ჩანაწერების გაკეთება - როგორ ვგრძნობ თავს
5. სიმღერა.


Test
1. აწმყო და წამყო დროების ჩასმა
2. არტიკალის გამოყენება.
3. სიტყვების დაწყობა






მოსმენა

1. მოისმინე და გააფერადე
2. მოისმინე და ხაზებით დაუკავშირე მოცემულ სურათებს
3. მოისმინე და გაიმეორე რითმში






შობა

1. ახალი წელი
ახალი სიტყვების ამოცნობა
2. გონებრივი რუკის შედგენა
3. მცირე ზომის დიალოგის მოსმენა თოვლის ბაბუაზე.
მიკრო-ფილმი "თოვლის ბაბუა"




1. ლექსების თქმა
2. როლების განაწილება
3 სიმღერა "ახალი წელი მოდის"






"იფიქრე და მოიძიე"

მე თვითონ








თამაშით სწავლება "მოძებნე და მიუსადაგე"












დამოუკიდებელი სამუშაო












გონებრივი იერიში

















ბარათების გამოყენების მეთოდი






როლების თამაში









ორსვეტიანი დღიური




















დამოუკიდებელი წერა































დისკუსია




თამაში "წერილი თოვლის ბაბუას"














მოთხრობის პირამიდა


ინდივიდუალური
ჯგუფური










ჯგუფური
















ინდივიდუალური












ჯგუფური


















ჯგუფური















ჯგუფური























ინდივიდუალური


















ინდივიდუალური













ჯგუფური ინდივიდულური



















ინდივიდუალური ჯგუფური

დაფა
ფერადი სურათები
მაგნიტოფონი








ტელევიზორი
დაფა
ფლასტერები
მაგნიტოფონი
ფურცლები












დაფა. სურათები. ცარცი ფურცლები
კალმები







პლაკატი ფერადი სურათები
მაგნიტოფონი















ფერადი ფურცლები ცარცი პლაკატები მოძრავი თოჯინები










მაგნიტოფონი
რუკა
თეთრი დაფა





















ფურცლები
კალმენი













მაგნიტოფონი
ფურცლები
ფერადი ფანქრები














ტელევიზორი,
ფერადი ფურცლები,
მაგნიტოფონი

















მაგნიტოფონი , ფერადი ფანქრები,
ნიღბები










































მოსწავლე შეძლებს ილუსტრირებული ტექსტის გაგებას










მოსმენილი ტექსტის გაგება. ლექსიკური მასალის გამოყენება თხრობის დროს.









ილუსტრაციებზე დაყრდნობით წერა მიკრო ტექსტს ზმნის სათანადო ფორმების გამოყენება






მოსწავლეები შეადგენენ წინადადებას მოქმედების გამომხატველი ზმნების დახმარებით











მოსწავლეები შეძლებენ მოსმენილი მოთხრობის გეგმებს



მოიძებს ახალ ინფორმაციას





მოსწავლე წაიკითხავს ლექს ასრულებს სიმღერას


საუბრობს ნაცნობ თემაზე და პასუხებს კითხვებს











მოსწავლე შეძლებს მარტივი ენობრივი საშუალებების გამოყენებას. იყენებს არტიკალებს მხოლობით რიცხვში








მოსწავლე შეძლებს მცირე ზომის დიალოგის გაგებას. საჭირო სიტყვების ამოკრეფას.

მოსწავლე შეეცდება სიტყვების მნიშვნელობის ამოცნობას.






მოსწავლე აღწერს სურათს, ჰყვება ამბავს ილუსტრაციაზე დაყრდნობით.


















მოსწავლეებს შეუძლიათ მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.



რეფლექსია
ინგლისური ენის საწრეო მუშაობის მიზანია უცხო ენის სწავლების ოთხივე კომპონენტის სრულყოფა და სწავლების სხვადასხვა აქტივობებში ჩართვა, დიდი ჯგუფები, მცირე ჯგუფები, წყვილებში მუშაობა, დამოუკიდებელი სამუშაო (ან საკლასო ორგანიზაციის ნებისმიოერი სხვა ფორმა)
ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორი კლუბში გაერთიანების არის პოზიტიური სასწავლო გარემოს შექმნა და სასწავლო დროის ეფექტურად გამოყენება. მრავალფეროვაი საკითხების ჩამონათვალი და თემების განხილვა საშუალებას აძლევს თითოეულ მოსწავლეს ითანამშრომლოს კლასელებთან და მასწავლებლებთან, საკუთარ თავზე აიღოს ინიციატივა და წარმოაჩინოს შესაძლებლობები და გახდეს აქტიური მონაწილე არსებულ სიტუაციაში.
მოსწავლეები იცავენ ერთობლივი მუშაობის წესებს, იყენებენ რესურსებს მიზნოვბრივად, და თვითონ ამზადებენ მასალას და საჭირო რესურსს მომავალი გაკვეთილისთვის. (კომპიუტერი, დამხმარე თვალსაჩინო მასალა, პლაკატი, ნახატი)
მათთვის ყოველი შეხვედრა არის სახალისო, განწყობა არის პოზიტიური, რადგან გარემო მორგებულია მათ ასაკს და ხშირად თვითონ ცვლიან მერხების და სკამების განლაგებას და ცდილობენ შეჯიბრების ფორმა მისცენ მათთვის ნებისმიერ აქტივობებს. ასეთი ტიპის შეხვედრები სადაც ნებისმიერი ინფორმაციის გადაცემა ხდება სხვადასხვა ხერხით მეტად მნიშვნელოვანია აქტიური სწავლებისათვის. ვცდილობ მუდმივად ვცვალო საუბრის ტემპი, ინფორმაცია, ხმის სიმაღლე. პრაქტიკამ დამანახა, რომ სწორად შერჩეული ტონი მეტ დამაჯერებლობას მატებს ნათქვამს. ეფექტური კომუნიკაციისთვის მნიშვნელოვანია მეტავერბალური კომპონენტი. ეს არის ინფორმაცია, რომელიც  ნაგულისხმებია მოსაუბრის მიერ.დიდ ყურადღებას ვანიჭებ კომუნიკაციას, რომელსაც ამყარებს მასწავლებელი, რომელიც მეტნაკლებად გასაგები უნდა იყოს თითოეული მოსწავლისთვის.
ზოგჯერ ინფორმაციის გადაცემა მოხდება ასევე არავერბალური გზით - სახის გამომეტყველება, თვალებ, მოძრაობა, დგომის თუ  ჯდომის პოზა.
ხშირად მზერით შემიძლია ვანიშნო მოსწავლეს რა მომწონს და რა არა. ზოგჯერ შეხვედრების დროს ვაწყდები ისეთ სიძნელეებს, როგორიცაა ყურადღების დეფიციტი. პასუხი მოსმენა ან ნაკლები კომუნიკაცია, მაგრამ ხშირად ხდება დაგეგმილი აქტივობების შეცვლა, რათა უფრო მოტივირებული გავხადო ის მოსწავლეები, რომლებიც პასიურად მონაწილეობენ სამუშაო პროცესის წარმართვისას. მოსწავლეებმა განსაკუთრებული წარმატებით გაართვეს თავი წერით და სამეტყველო (სასაუბრო) აქტივობებს.
საწრეო მუშაობას მთელი წლის განმავლობაში ერთ-ერთი მიღებული ფორმა, რომლის გარეშე შეუძლებელია აქტიური სწავლების წარმართვა არის დისკუსია.
მე მართლაც დავინახე  დადებითი შედეგი: საწრეო მუშაობამ დამანახა რომ სწავლების სტრატეგიების გამოყენებამ (კითხვების დასმა, დისკუსიის ტექნიკები) გააუმჯობესა მათი სწავლის დონე. მათ ჩამოუყალიბდათ კრიტიკული აზროვნება, რომ სწავლა რთული პროცესია, რომელზეც გავლენას ახდებს სხვადასხვა ფაქტორები: განწყობები, მოტივაცია, ინტერესები, გარემო ფაქტორები, ადამიანებთან ურთიერთობა. სწავლის საბოლოო მიზანი გამოცდილების დაგროვებაა, რომლის გამოყენებაც მოსწავლეს ადეკვატურად უნდა შეეძლოს საჭიროების შემთხვევაში.
ჩვენი წრის ჩამოყალიბების მიზანი წარმატებულად წარიმართა და მივაღწიე გარკვეულ შედეგს.
1.      თითოეული წევრი სემესტრის განმავლობაში იყო მოტივირებული
2.      პასუხისმგებლობით მოეკიდნენ სწავლას
3.      გამოუმუშავდათ თვითრეგულაციის უნარი
4.      სწავლის მიმართ გაუჩნდათ დადებითი განწყობა და თვითდაჯერებულობა
5.      გაკვეთილები იყო ხალისიანი და დინამიური
6.      განსაკუთრებით ემოციურები იყვნენ სხვადასხვა განმავითარებელი შეფასების დროს
მომავალში ვგეგმავ მეტი ყურადღება გავამახვილო მოსმენითი სავარჯიშოების აქტივობებს 


მოგეესალმებით  და მოგმართვთ 

ინფორმაციით რომ 1 ოქტომბრიდან

 ფუნქციონირებას იწყებს ინგლისური ენის

საწრეო მუშაობა ,,Happy English" მსურველებმა

რეგისტრაციისათვის მიაკითხეთ 

ბიბლიოთეკას. შეხვედრები ჩატარდება

კვირაში ერთხელ სამშაბათ დღეს, შეხ

ვედრის ხანგრძლივობა 45 წუთი. საწრეო 

მუშაობა განკუთვნილია მე-5 კლასის

 მოსწავლეებისათვისწრის ხელმძღვანელი 

პედაგოგი ნათია ჯავახიშვილი.

No comments:

Post a Comment